lauantai 16. maaliskuuta 2013

50mm f/1.8 II ja kuulumisia

1. Kollaasi Susannalta (sen kengät, kamera ja takki), 2. kollaasi minä ja Annika, 3. kollaasi Iidalta (Sanni, Sanna, Iida ja Sini), loput kuvat testauksia uudella objektiivilla. Huomatkaa laatikon koko käteeni verrattuna..! On se vaan niin pieni.

Moikka, vihdoin mulla oli aikaa tulla postaamaan! Mulla on ollu aivan ihana viikonloppu ihanien ihmisten seurassa. Viime viikolla en oikein jaksanu postata mistään mitään. Ei meillä taaskaan kyllä ollut kokeita, mutta silti. Oon ollu surkea bloggaaja, anteeks. Mun pitää oikeesti tehä nyt jotain tän asian kanssa. Mä haluun pitää blogia, en osais enää olla ilman. En haluu alottaa uutta blogia, koska tää on saavuttanut nyt edes jonkinnäköisen suosion. Haluan näyttää jossain ottamiani kuvia, sillä haluan jakaa niitä muillekin.
   Mulla on vähän sekavat muistikuvat kuluneesta viikosta, joten skipataan pari päivää ja hypätään perjantaihin. Saatiin mantsasta väliarviointi, numero nousi 9, vaikka koe meni huonosti. Mentiin Susannan kanssa niille, olin siellä johonkin yheksään. Pikkusisko kavereineen oli iltamissa, joiden jälkeen siis ne Anni ja Meiju tuli meille yöks. Sekoiltiin vaan jotain illalla, syötiin Bruno-mandariineja. Ne lähti nyt aamulla, mekin lähettiin sit pikaseen käymään mummolla. Vanhemmat häipy Mikkeliin ja mummo vei meidät (minä + pikkusisko Sanni) Iidalle. Siellä oli myös Sini ja Sanna, meillä oli tosi kivaa. Käytiin ulkona, syötiin, juteltiin, pelattiin Aliasta ja pullonpyöritystä. Lähettiin sieltä viiden maissa kun äiti ja iskä haki meijät sieltä. Ne oli ostanu mulle Mikkelistä just sen objektiivin minkä halusinkin, Canon EF 50mm f/1.8! Vaihdoin sen runkoon kiinni jo heti autossa. Voi että kun se tuntu alkuun kamalan pieneltä! Se on siihen perus 18-55:een verrattuna tosi pikkunen ja kevyt, mutta sillä saa tosi tarkkoja ja hyviä kuvia ainakin sen perusteella mitä nyt nopeesti kokeilin. Suosittelen kyllä kaikille, ketkä ovat vielä epävarmoja sen hankkimisesta. Äsken tein läksyjä vaihtelevalla lopputuloksella, voi olla että tein kaiken tarvittavan, voi olla etten. Sen näkee sitten. Huomenna pitäis jaksaa raahautua seurakuntatalolle jo kahdeksitoista yhteisvastuukeräyksen ulkoilutapahtumaan. Se kestää neljään, sairasta juoksettaa meitä neljä tuntia ulkona. Loppupäivän voisin vaikka olla Annikan kanssa, mikäli se voi siis olla. Voisin ehkä katella valmiiks asuja seuraavaa viikkoa varten, jospa sillä saisi vältettyä kamalaa aamuihin kuuluvaa vaatekriisiä. Pakko päästä ees Mikkeliin ostamaan vähän keväämmällä uusia vaatteita, itse asiassa oonkin sopinu jo kaksi shoppailukertaa sinne. Yksi Sannin ja Pinjan kanssa, yksi Annin ja Annikan kanssa. Toivottavasti saisin vähän rahaa siihen mennessä. Jes, nyt ilmestyi tuo selausjuttu tuonne sivulle, eli sain kirjoitettua sen verran kun halusinkin. Loppuun vielä muutama lupaus: Opettelen lataamaan kuvat flickrin kautta, lataan Picasan ja harjottelen sen käyttöä, kuvaan monipuolisemmin eri objektiiveilla ja postaan huomattavasti useammin.

Viettäkäähän kiva sunnuntai!

7 kommenttia:

  1. Hei! Mietin tossa ku kuvia katoin, et kuvaatko automaatilla vai manuaalilla? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa se vähän riippuu, jos ei tarkenna nätisti automaatilla niin sit otan manuaalilla. Mut kyllä oon näitä kuvia ottanu vähän molemmilla (:

      Poista
    2. Mut jos et tarkottanu tarkennusta, niin en kuvaa ikinä täysautomaatilla, mulla on yleensä aina käytössä Av :)

      Poista
  2. Voi eijj meiän hienot taidekuvat :DDDDd

    VastaaPoista
  3. ihanii kuvii oot ottanu tykkään tosi paljon<3

    VastaaPoista